|
||||
Referat af generalforsamlingen i grundejerforeningen
“ Slotsparken”.Afholdt den 28. februar 2006 i pyramiden, Røndehallen På mødet blev følgende punkter drøftet jf. indkaldelsen: 1. Valg af dirigent Valg af dirigent blev vanen tro Leo Mortensen, der efter applaus modtog valg. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovlig indkaldt. Endvidere konstaterede han, at regnskab var udsendt iht. vedtægterne tillige med budgetforslag for 2004. På generalforsamlingen var repræsenteret i alt 35 parceller, tillige med fuldmagt fra 1 parcel. ( i alt 72 stemmer). 2. Formandens beretning Formanden fremlagde sin beretning og beretningen blev herefter enstemmigt vedtaget. Vejene: 2005 var året, hvor vi måtte påbegynde reparationer af revner i asfalten. Slemmest er det i Nygårdsvænget, hvor arbejderne er påbegyndt. Baunevænget trænger også, og vil blive gennemgået i 2006/2007. Vi har stadig problemer med vand i Nygårdsvænget, idet der kommer vand fra nabomarken. Vi kontakter kommunen vedr. løsningsforslag når den nye udstykning kommer, idet vi så håber, at dræn bliver effektive. Legepladsen: Legepladsen er blevet flittigt brugt, og mange har haft glæde af den. Der er kommet mange positive tilkendegivelser. Siden sidste generalforsamling, er der ikke brugt penge til vedligeholdelse. Grønne områder: Græsset groede flittigt, så Holger måtte slå det en ekstra gang. De grønne områder blev gennem sommeren lettere beskåret, og beskæring i 2006 vil øget. Vi har forsøgt at løse problematikken med at slå græsset i det rodfræsede areal langs Baunevænget, og vi håber, at Holger igen kan slå græsset her i løbet af 2006. Hedeselskabet har slået græsset siden rodfræsningen blev foretaget, og de tilbageværende rødder er nu snart formuldet/ slået i stykker. Broen. Sagen omkring broen er jo desværre ikke afsluttet endnu, hvad vi vist alle havde håbet på. Siden udsendet broinformation er der ikke sket mere og som tidligere meddelt skal grundejerforeningen i rette den 3. maj 2006. Vi håber så på en endelig afgørelse, så vi kan komme i gang med en ny bro. Sidste nyt i brosagen er, at vi den 15. marts har fået en henvendelse fra Codan via vores advokat, hvor de foreslår et forlig, men ikke særlig stort. Bestyrelsen er gået i tænkeboks, og vil melde tilbage til advokaten inden udgange af marts måned. Økonomi: Økonomisk har vi været lidt presset grundet de mange store sagsomkostninger i forbindelse med brosagen. Vi har måttet oprette en midlertidig kassekredit på 100.000,- kr. til at dække udgifter til Advokat, retsafgifter, syn og skøn mv. En del af disse penge kommer retur, hvis vi vinder retssagen. For at imødekomme situationen, har vi i bestyrelsen besluttet, at vi alle foretager en ekstraordinær indbetaling på 1000,- kr. Indkomne forslag: Der er indkommet 1 forslag til bestyrelsen, og forslaget er omdelt sammen med regnskab og budget. I korthed indeholder forslaget vedtægtsændring, der kan regulere beplantningshøjderne på de enkelte grunde/parceller. Forslaget drøftes under punktet ”indkomne forslag”. Dirigenten gennemgik de enkelte punkter, for at konstatere, at der ingen bemærkninger var til de enkelte punkter. Herefter blev formandens beretning enstemmigt vedtaget. 3. Indkomne forslag Der var indkommet 1 forslag til vedtægtsændring/præcisering af vedtægterne omkring beplantning i området. Efter en hæftig diskussion kunne det konkluderes, at forslaget ikke kunne behandles, da der ikke i vedtægterne er nævnt noget omkring beplantning. Et sådant punkt er nævnt i deklarationen, og forslagsstilleren trak herefter forslaget. Det kunne endvidere konstateres at der ikke var deltagere nok til en afstemning iht. vedtægterne. 4. Regnskab Regnskabet blev fremlagt af kassereren og godkendtes enstemmigt, uden bemærkninger. 5. Kontingent: Kontingentet blev vedtaget til 1000,- kr. til foreningen samt et ekstraordinært bidrag til afholdte udgifter i forbindelse med brosagen. 6. Valg af bestyrelse: Der var 2 bestyrelsesmedlemmer på valg). Begge var villige til genvalg, og dirigenten kunne konstatere, at der ikke var andre, der ønskede at opstille. 7. Evt.: Under evt. blev følgende punkter drøftet: · Plan over vedligehold af grønne arealer i området. Mødet sluttede med, at formanden takkede dirigenten for god ro og orden under mødet. Tillige opfordrer vi indtrængende til, at grundejere fremsender deres e-mail adresser til kasserer eller sekretær på adresserne : John.Schlage@mail.dk eller Muhlbach@mail.dk Pbv. Helmuth Mühlbach |
||||
|
Kategorier